• fiskefeber
  • fiskefeber
  • fiskefeber
  • fiskefeber

FAQ

Jag ska flytta, hur ändrar jag min prenumeration?

Enklast och smidigast är att surfa in på www.kundservice.net för att uppdatera din adress. Där loggar du in med ditt kundnummer och postnummer. Om ditt kundnummer börjar med ”720” så ska du utesluta dessa och endast knappa in de efterföljande 6 siffrorna. Ex ”720123456” och du knappar in endast ”123456” som ditt kundnummer.

Alternativt så kan du kontakta PressData som nås måndag till fredag 08.00-18.00 på 08-799 63 64 eller via mail till pren@fiskefeber.se. Glöm inte att ange både din gamla och nya adress om du mailar.


Jag har inte fått någon tidning, vem ska jag kontakta?

Kontakta oss på via mail på saknar-tidning@fiskefeber.se så hjälper vi dig!


Jag saknar fakturan, vem ska jag kontakta?

Kontakta PressData som nås måndag till fredag 08.00-18.00 på 08-799 63 64 eller via mail till pren@fiskefeber.se så hjälper de dig!


Hur gör jag för att ge bort en prenumeration i present?

Det går att lösa på två olika sätt:

1. Gör en beställning som vanligt i vår webbshop. I kassan ”bockar du i” rutan bredvid rubriken ”Leverera till annan adress?” för att få fram namn- och adressfält för önskad mottagare.

2. Gäller det en prenumeration utan premie så kan du även kontakta PressData som nås måndag till fredag 08.00-18.00 på 08-799 63 64 eller via mail till pren@fiskefeber.se så hjälper de dig!
Om du önskar att premien skickas till dig, så att du t ex kan överräcka den själv, ange det i rutan för ”Ordernoteringar”.


Hur börjar jag prenumerera på Fiskefeber?

Vi har alltid prenumerationserbjudanden i vår webbshop här på www.fiskefeber.se för adressater i Sverige. Bor du inte i Sverige men önskar prenumera så går du in på http://kundservice.net/index.aspx?Product=FFE och väljer där önskad prenumeration.


Tillkommer det några fraktkostnader vid beställning i webbshopen?

Det tillkommer fraktkostnader som beräknas efter produktens vikt. Beställer du utan prenumerationspremie är det självklart ingen frakt medräknad.


Jag bor inte i Sverige, kan jag ändå beställa en prenumeration?

Ja, självklart kan du det. Du surfar bara in på http://kundservice.net/index.aspx?Product=FFE och väljer där önskad prenumeration.


Kan jag beställa flera olika erbjudanden i webbshopen?

Det går bra att beställa flera erbjudanden vid ett och samma tillfälle, du får alla premier direkt och de beställda tidningarna läggs ihop till en prenumeration.


Kan jag som redan är prenumerant ta del av era erbjudanden?

Om vi inte uttryckligen beskriver att det finns en begränsning så går det bra för aktiva prenumeranter att beställa ett eller flera av våra erbjudanden som finns i webbshopen. Du får premierna direkt och de antal nummer som du beställer läggs till din befintliga prenumeration.


Jag har fått dubbla exemplar av en utgåva, kan detta rättas till?

Kontakta PressData som nås måndag till fredag 08.00-18.00 på 08-799 63 64 eller via mail till pren@fiskefeber.se. Om du nyligen har flyttat och önska uppdatera din adress surfar du enklast in på www.kundservice.net för att där uppdatera din adress.


Behöver jag säga upp min prenumeration?

Vanligtvis behöver du inte det, beställer du t ex 6 nummer av Fiskefeber, med eller utan premie, så är det endast det som kommer att levereras till dig eller önskad mottagare. Men i samband med vissa erbjudanden så förlängs prenumerationen automatiskt en gång med ett extra attraktivt erbjudande om inte prenumerationen sägs upp innan det första erbjudandet, om så är fallet framgår det tydligt när vi informerar om erbjudandet som helhet.


Jag har beställt en prenumeration, när får jag första utgåvan?

Som regel skickar vi din första utgåva direkt från tryckeriet vid tryckning av nästa utgåva för att undvika att du som kund får dubbla exemplar av en utgåva.


Jag har beställt ett erbjudande i webbshopen som inkluderar en premie, när får jag premien?

Vi skickar ut premier flera gånger per vecka så vanligtvis ska du få premien inom ett par dagar. I samband med semestertider blir det längre leveranstider.


Jag har beställt ett erbjudande i webbshopen men inte fått min premie. Vad gör jag?

Mejla order@fiskefeber.se så hjälper vi dig!


Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.


Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.
Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot din premie. Har du beställt utan premie börjar åmgerfristen löpa den dag du lagt din beställning i webbshopen.

I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.

Du har inte ångerätt om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits eller förstörts.
Du får inte använda varan, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.


Leverans

Leveranstiden är 1-2 vardagar och normalt har du ditt paket nästföljande vardag.


Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.


Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan samt meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen.